اورارتو تنها جایی که همه چیز درباره ریاضی و فیزیک در آن هست

جدیدترین مقالات علمی+نمونه سوالات تستی و تشریحی+پرسش و پاسخ+مسابقه علمی+سرگرمی+معماهای حل نشده+نکات مهم درسی

اورارتو تنها جایی که همه چیز درباره ریاضی و فیزیک در آن هست

جدیدترین مقالات علمی+نمونه سوالات تستی و تشریحی+پرسش و پاسخ+مسابقه علمی+سرگرمی+معماهای حل نشده+نکات مهم درسی

چند لینک زیبا درمورد ریاضی

اولین مطلب عضو های کلوب را براتون آپ کردم . لیست چند سایت ریاضی البته این اولش است

http://www.math-paper.com/

در این سایت می توانید مطالب بسیار مفیدی در زمینه کاربرد های ریاضیات، نرم افزار های ریاضی، نمونه سوالات ریاضی دبیرستانی، کتاب های الکترونیکی ریاضیات، تاریخ ریاضیات ، ریاضی دانان و ... بدست آورید.



http://mathforum.org/

در این سایت به معرفی فرم تخصصی ریاضی به نام Drexel پرداخته می‌شود. در سایت عناوینی چون مرکز اطلاعاتی دانش‌آموزان و دانشجویان، مرکز اطلاعاتی معلمان، تحقیقات و پژوهش، همکاران مؤسسه، مسائل هفته، منابع اطلاعاتی و آموزشی ریاضی، فناوری در خدمت ریاضیات، پرسش و پاسخ، خبرنامه الکترونیکی، نرم‌افزارهای ریاضی، تبادل اطلاعات بین معلمان، کارگاه تمرین، کتابخانه الکترونیکی و آموزش ریاضی در گروه‌های سنی مختلف را می‌توان مشاهده کرده و درباره هر کدام به کسب اطلاعات پرداخت.

http://www.aaamath.com/

این سایت به نام AAA Math به ارائه مطالب آموزشی درزمینه ریاضیات برای گروه‌های مختلف سنی می‌پردازد. جمع و تفریق، مقایسه در ریاضی، جبر، شمارش، اعشارها، تقسیم، معادلات، تخمین و برآوردها، توان، کسرها، هندسه، گراف‌ها، اندازه‌گیری و سنجش، حل مسائل ریاضی به صورت ذهنی، حسابداری، ضرب، اعداد، نمونه‌سازی و نمونه برداری آماری، درصد، ارزش داده‌ها، ریاضیات کاربردی، خصوصیات، نسبت‌ها، آمار، تفریق، آموزش برای کودکان پیش دبستانی، دبستانی و سایر گروه‌های سنی مطابق با استانداردهای بین‌المللی، اخبار، پرسش و پاسخ، نرم‌افزارها، کتاب‌ها، منابع اطلاعات و بانک سؤالات برای معلمان، معرفی سایت‌های مفید، دایرةالمعارف ریاضی، مطالب کمک آموزشی برای دانش‌آموزان و آموزش در خانه را می‌توان از عناوین مندرج در این سایت برشمرد.

http://www.aplusmath.com/

این سایت برای کمک به دانش‌آموزان جهت یادگیری هرچه بهتر ریاضیات تهیه شده است. فلش کارت‌های ریاضی، سرگرمی، بازی و ریاضی، کمک برای حل تمرین‌های منزل، نمونه سؤالات و تمرین بازی و ریاضی، پازل‌های ریاضی، امکان Download بازی‌ها، آموزش گام‌به‌گام حل مسائل ریاضی به همراه بسیاری مطالب دیگر آموزشی را می‌توان در این سایت مشاهده نمود.

http://www.symbolicnet.org/

در این سایت به نام سایت نمادین ریاضی به ارائه مطالبی درباره ریاضیات و آخرین دستاوردها در این زمینه پرداخته می‌شود.سایت به مرکز تحقیقات ریاضیات کاربردی دانشگاه ایالتی Kent اختصاص دارد. در سایت می‌توان به اطلاعاتی درباره کاربردهای کامپیوتر در کمک به یادگیری و نیز کمک و تسریع در محاسبات ریاضی اشاره کرد.

http://www-gap.dcs.st-and.ac.uk/

این سایت با نام اختصاریGAP به گروه برنامه‌ریزی و طرح الگوریتم‌ها برای مسائل ریاضیات گسسته اختصاص دارد. این مؤسسه به کمک نرم‌افزاری که طراحی کرده است به حل مسائل ریاضیات گسسته با کمک الگوریتم می‌پردازد. امکان دریافت نرم‌افزار فوق در سایت فراهم آمده است، هم‌چنین نگاهی اجمالی بر نحوه عملکرد نرم‌افزار، کتابخانه الکترونیکی مقالات، پرسش‌های متداول، معرفی سایت‌ها و پایگاه‌های اطلاع رسانی مرتبط و مراجع و منابع اینترنتی مرجع را می‌توان از مطالب مندرج در سایت نام برد.

http://www.risc.uni-linz.ac.at/

این سایت به مرکز تحقیقات محاسبات نمادین ریاضی اختصاص دارد. انتشارات مؤسسه، تحقیقات انجام گرفته در این مؤسسه درباره ریاضیات، آموزش ریاضیات، کاربردهای صنعتی ریاضیات، کاربرد کامپیوتر در ریاضیات، راهنمای استفاده از نرم‌افزارهای ریاضی صنعتی و امکانات ثبت نام و عضویت در سایت را از عنوان‌های مندرج در سایت می‌توان برشمرد.

http://orcca.on.ca/

این سایت به مرکز تحقیقات جبر و کامپیوتر در آنتاریا تعلق دارد. اطلاعاتی درباره جبر و کامپیوتر، اطلاعاتی درباره مؤسسه، تحقیقات، اعضای سایت، بازدیدکنندگان و اطلاعاتی برای آن‌ها، رویدادها و مقالات جدید، عنوان‌های سایت را تشکیل می‌دهند.



http://www.cargo.wlu.ca/

در این سایت که به مرکز تحقیقات ریاضیات کاربردی و فیزیک دانشگاه Wilfrid Laurier تعلق دارد به ارائه مطالبی درزمینه کاربرد جبر در برنامه‌ها و نرم‌افزارهای کامپیوتری پرداخته می‌شود. ECCCAD2004، مدل‌های CVS، کاربرد نرم‌افزار Maple،  تحقیقات انجام شده در مؤسسه، اطلاعاتی درباره مؤسسه، معرفی  اعضای مؤسسه، معرفی نرم‌افزارهای برتر ریاضیات، معرفی سایت‌های مفید ریاضی و تازه‌ها را می‌توان از عناوین مندرج در سایت نام برد.

http://www.algebrahelp.com/

این سایت به نام راهنمای جبر به ارائه مطالب کمک آموزشی برای دانش‌آموزان و دانشجویان رشته ریاضی در زمینه جبر می‌پردازد. درس‌ها، ماشین‌حساب، تمرین در منزل، حل‌المسائل، ماشین‌حساب با امکانات حل معادلات جبری و بسیاری مطالب دیگر درزمینه جبر را می‌توان در سایت مشاهده و از آن‌ها استفاده نمود. مراجعه به این سایت برای علاقمندان و دانش‌آموزان و دانشجویان ریاضی توصیه می‌گردد.

www.clifford.org/journals/jadvclfa.html

این سایت به معرفی یک ژورنال تخصصی جبر به نام کلیفورد می‌پردازد.  در این ژورنال مطالبی درباره تازه‌های جبر، کاربرد جبر در کامپیوتر و مطالب روز در این زمینه ارائه می‌شود. امکانات ثبت نام و عضویت در ژورنال فراهم آمده است، هم‌چنین علاقمندان می‌توانند شماره‌های مختلف این ژورنال را تحت فرمت‌های مختلف کامپیوتری از سایت دریافت نمایند.

http://www.perwass.de/CLU/

در این سایت به معرفی یک نرم‌افزار محاسباتی برای انجام محاسبات سه بعدی اجسام پرداخته می‌شود. به کمک این نرم‌افزار امکان دسترسی به نتایج کاملی از فرم ریاضی در سطوح اجسام سه بعدی فراهم آمده است. اطلاعاتی درباره نرم‌افزار، پرسش و پاسخ و امکان Download نسخه آزمایشی نرم‌افزار در سایت فراهم آمده است.

www.walterpfeifer.ch/liealgebra/

در این سایت به ارائه اطلاعاتی درباره مؤسسه انتشاراتی ریاضیات و فیزیک به نام Walter Pfeifer پرداخته می‌شود. نام و موضوع کتب منتشر شده در این مؤسسه درزمینه ریاضی و فیزیک، عناوین این سایت را شامل می‌شوند.

http://vmoc.museophile.com/algebra/

در این سایت به ارائه تاریخچه‌ای از علم جبر و ریاضیات از نگاه مرکز تحقیقات و آمار دانشگاه آکسفورد در جهان پرداخته می‌شود. مطالبی درباره جبر، اصول ریاضیات، آنالیز جبری، آخرین روش‌های جبری، منابع اطلاعاتی ریاضی و جبری، دایرةالمعارف جبر، موزه مجازی محاسبات جبری، ریاضی‌دانان زن، دانشمندان و ریاضی‌دانان، آموزش مطالب کمک آموزشی جبر، اکتشافات، روابط جبری و بسیاری مطالب دیگر در این زمینه را می‌توان از عنوان‌های مندرج در این سایت نام برد.

http://www.vimagic.de/hope/

تاریخچه‌ای بر معادلات و محاسبات در مسائل چند جمله‌ای ریاضی عنوان انتخابی برای این سایت می‌باشد. تاریخچه، معادلات، هندسه فضایی و مطالب و مسائل در ریاضیات چندجمله‌ای (کثیر الجمله) عناوین مندرج در سایت را تشکیل می‌دهند.

http://web.usna.navy.mil/~wdj/symm-gp.html

این سایت را می‌توان به عنوان یک خودآموز برای نرم‌افزار تخصصی ریاضی Maple5 عنوان کرد. در سایت به ارائه مطالب آموزشی و روش‌های حل مسائل ریاضی با استفاده از این نرم‌افزار پرداخته شده است. علاقمندان به این نرم‌افزار می‌توانند با مراجعه به این سایت از اطلاعات مندرج در آن برای فراگیری این نرم‌افزار بهره برند.

http://joshua.smcvt.edu/linearalgebra/

در این سایت به ارائه یک کتاب الکترونیکی آموزش جبرخطی پرداخته شده است. در این سایت علاوه بر کتاب فوق می‌توان اطلاعاتی درباره ماهیت جبرخطی و نویسنده کتاب را در اختیار داشت.

http://www.numbertheory.org/book/

در این سایت کتابی تحت عنوان جبرخطی مقدماتی به صورت الکترونیکی ارائه می‌گردد. فصل‌های مختلف کتاب به صورت فهرست در سایت آمده‌اند که می‌توان با استفاده از آن‌ها به مطالب مورد نظر دسترسی پیدا کرد.

http://www.ams.org/ert/

انجمن ریاضی امریکا در این سایت به معرفی ژورنال منتشر شده در آن انجمن پرداخته است. ژورنال، اطلاعاتی درباره انجمن، امکانات جستجو در مطالب ژورنال، امکانات ثبت نام و عضویت را می‌توان از عناوین مندرج در این سایت برشمرد.

www.math.technion.ac.il/iic/ela/

در این سایت به نام ELA به معرفی ژورنال تخصصی جبرخطی به همین نام پرداخته می‌شود. در سایت امکان دسترسی به ژورنال از طریقIndex  الفبایی فراهم آمده است، هم‌چنین می‌توان با استفاده از انتخاب شماره انتشار ژورنال از متن آن یک نسخه در اختیار داشت.

www.uwm.edu/People/adbell/RT/

در این سایت به ارائه مطالبی درباره تئوری حلقه‌ها پرداخته شده است. این تئوری یکی از مباحث روز ریاضی می‌باشد و در این سایت می‌توان اطلاعات مفیدی درباره آن به‌دست آورد.

www.cms.livjm.ac.uk/derive2k/

این سایت به دپارتمان ریاضی دانشگاه جان موریس لیورپول اختصاص دارد که در این بخش خود به ارائه اطلاعاتی درباره ماشین‌حساب‌هایی می‌پردازد که قادر به حل مسائل جبری می‌باشند.

http://www.maplesoft.com

در این سایت به معرفی نرم‌افزار قدرتمند ریاضی به نام Maple پرداخته شده است. اطلاعاتی درباره نرم‌افزار، آخرین به روز رسانی‌های رایگان نرم‌افزار، کاربردهای صنعتی نرم‌افزار، منابع اطلاعاتی و نمونه‌های تمرینات عملی، فعالیت‌های آکادمیک درزمینه توسعه به کارگیری نرم‌افزار، امکانات ثبت نام و عضویت در سایت، رویدادها، کنفرانس‌های تخصصی نرم‌افزارهای ریاضی و آخرین اخبار را می‌توان از مطالب مندرج در سایت برشمرد.

http://centaur.maths.qmw.ac.uk/CwM/

در این سایت به آموزش کار با نرم‌افزار Maple  پرداخته شده است. علاقمندان به یادگیری این نرم‌افزار می‌توانند با مراجعه به سایت از مطالب مندرج در آن بهره برند.

http://web.mit.edu/maple/www/

این سایت به دپارتمان ریاضی دانشگاه MIT امریکا اختصاص دارد. در سایت به ارائه مطالبی درباره کاربردهای نرم‌افزارهای تخصصی ریاضی به خصوص Maple پرداخته شده است. اطلاعاتی درباره نرم‌افزار، توانایی‌ها، کاربردهای نرم‌افزار در MIT، منابع اطلاعاتی و آموزش نرم‌افزار را می‌توان از مطالب مندرج در این سایت نام برد.

http://www.mathsoft.com/

این سایت به ارائه یک نرم‌افزار ریاضی پیشرفته به نام MATHSOFT می‌پردازد. این نرم‌افزار درزمینه طراحی سطوح سه بعدی و آیرودینامیک و آنالیز آن‌ها کاربرد دارد. امکانات جستجو در سایت فراهم آمده است، هم‌چنین اطلاعاتی درباره مؤسسه تولیدکننده نرم‌افزار، کاربردها و توانایی‌های نرم‌افزار، رویدادها، اخبار و مطالب دیگر درباره این نرم‌افزار را می‌توان در سایت مشاهده نمود.

http://library.wolfram.com/

در این سایت به معرفی یک مرجع اطلاعات از منابع آموزشی و مراجع درسی برای رشته ریاضی پرداخته شده است. امکانات جستجو در بانک اطلاعاتی سایت برای دریافت کتاب‌ها و متون آموزشی و راهنما فراهم آمده است، که کاربران می‌توانند با استفاده از آن به منابع اطلاعاتی مورد نظر خود دسترسی پیدا نمایند.

http://documents.wolfram.com/

این سایت به ارائه مطالب آموزشی در زمینه رشته ریاضی برای دانشجویان، اساتید و معلمان ریاضی می‌پردازد. امکانات جستجو در سایت فراهم آمده است، هم‌چنین آموزش ریاضی، معرفی نرم‌افزار‌ها، گراف‌ها، انتشارات، محاسبات ریاضی و روش‌های آن و مطالبی برای معلمان ریاضی را می‌توان از مطالب مندرج در سایت نام برد.

http://www.octave.org/

در این سایت به نام Octave به معرفی یک نرم‌افزار جدید به همین نام برای آنالیز اطلاعات و رسم نمودارها و منحنی‌های بسیار پیچیده ریاضی پرداخته می‌شود. امکان دریافت نسخه آزمایشی نرم‌افزار در سایت میسر شده است، هم‌چنین اطلاعاتی درباره نرم‌افزار، اخبار، مقالات، پرسش‌های متداول درباره نرم‌افزار، دایرةالمعارف و معرفی کاربردهای این نرم‌افزار را می‌توان از مطالب عنوان شده در سایت برگزید.

www.mit.edu/~pwb/cssm/matlab-faq.html

دپارتمان ریاضی دانشگاه MIT در این سایت به معرفی نرم‌افزار تخصصی MATHLAB برای دانشجویان و علاقمندان به رشته ریاضی می‌پردازد. این سایت هم‌چنین حاوی کتاب الکترونیکی آموزشی نرم‌افزار نیز می‌باشد که می‌توان با استفاده از فهرست موضوعی سایت به آن کتاب دسترسی پیدا نمود.

http://www.mathworks.com/

در این سایت به ارائه آخرین اطلاعات و اخبار درباره نرم‌افزار‌های ریاضی و کاربردهای آن‌ها پرداخته می‌شود. امکانات جستجو در سایت فراهم آمده است، هم‌چنین نرم‌افزارهای محاسبه، شبیه‌سازها، معرفی سایت‌های مرتبط و کاربردهای صنعتی نرم‌افزارها را می‌توان از مطالب عنوان شده در سایت نام برد.

www.math.ufl.edu/help/matlab-tutorial/

در این سایت به ارائه یک کتاب الکترونیکی خودآموز برای نرم‌افزار تخصصی ریاضی Mathlab پرداخته می‌شود. در سایت امکان مرور مطالب از طریق فهرست میسر شده است و کاربران می‌توانند با استفاده از این فهرست به مطالب مورد نظر خود در کتاب دست پیدا کنند. عنوان‌هایی چون چکیده‌ای از Mathlab، حل ماتریس جبری به کمک Mathlab، ساخت یک فایل و صورت سؤال جدید، فرمول‌ها، متغیرهای به کار رفته در نرم‌افزار، عملکردهای رابطه‌ای و منطقی، مسائل کثیر الجمله جبری، برنامه‌نویسی در Mathlab، حلقه‌های For، حلقه‌های While، بازگشت، اسکریپت، آموزش و شرح برخی از فرمول‌ها و توابع نرم‌افزار و نمونه راه حل‌ها و مسائل حل شده توسط این نرم‌افزار را می‌توان از مطالب مندرج در این سایت برشمرد.

http://www.mupad.com/

در این سایت به معرفی نرم‌افزاری برای شبیه‌سازی سطوح مواد و اجسام به طریق آنالیز ریاضی سطوح پرداخته می‌شود. امکان جستجو در سایت فراهم شده است، هم‌چنین محصولات نرم‌افزاری مؤسسه، اخبار پیرامون محصولات، امکانات Download نرم‌افزارها و اطلاعاتی درباره هر کدام از این نرم‌افزارها را می‌توان در این سایت مشاهده نمود.

www.mupad.com/majewski/

در این سایت به معرفی آخرین و برترین کتاب‌های ریاضی منتشر شده توسط انتشارات Majewski چون ضرورت‌های کاربرد نرم‌افزار‌های MuPAD در آنالیزهای سطوح و حجم، آموزش گام به گام نرم‌افزارهای آنالیز سطوح، معرفی سایت‌های مرتبط و مثال‌هایی از کاربردهای نرم‌افزارهای آنالیز ریاضی سطوح پرداخته می‌شود.

http://archives.math.utk.edu/topics/topology. html

در این سایت به کاربرد ریاضیات در مکان یابی جغرافیایی پرداخته می‌شود. ژورنال‌های تخصصی، کتاب‌های الکترونیکی، خبرنامه‌ها و سایر مطالب در این زمینه را می‌توان در سایت در دسترس داشت.

www.math.sunysb.edu/~tony/mazes/

در این سایت به ارائه مطالبی درباره یکی از بازی و ریاضی‌های قدیمی‌جهان یعنی Maze پرداخته می‌شود. اطلاعاتی درباره مازها، مازهای قدیمی، درجه سختی بازی، محاسبات ریاضی درون مازها، منابع اطلاعاتی درباره تاریخچه این بازی را می‌توان از عناوین مندرج در این سایت برشمرد.



http://at.yorku.ca/b/a/a/a/00.htm

بررسی و آنالیز توپولوژی، نام منتخب برای این سایت می‌باشد. در سایت به ارائه یک ژورنال در این زمینه پرداخته شده است که با انتخاب هر کدام از شماره‌های آن می‌توان آن را مشاهده نمود.

http://www.math.utk.edu/~morwen/

در این سایت به ارائه مطالبی درباره اشکال متقارن پرداخته می‌شود. اشکال هندسی متقارن، گره‌های متقارن، خطوط متقارن و مطالب دیگر در این زمینه را می‌توان در سایت مشاهده نمود.

http://www.pims.math.ca/knotplot/

سایت Knotplot به ارائه مطالبی درباره گره‌ها و خطوط متقارن و یکسان با استفاده از قوانین ریاضی می‌پردازد. تصاویر گره‌های متقارن، گره‌های Ashley، گره‌های Nifty، معرفی سایت‌های مرتبط با موضوع گره‌ها و نقاط در ریاضی، گره‌های مرکب، گره‌های‌هایپربولیک، مدل‌سازی سطوح سه بعدی، مدل‌های VRML، نوار موبیوس، دیاگرم داکر و مطالب خواندنی در این زمینه را می‌توان در این سایت مشاهده نمود.

http://www.geometrygames.org/

در این سایت به ارائه نرم‌افزارهای بازی و ریاضی پرداخته می‌شود. با انتخاب هر کدام از بازی‌ها، امکان Download آن فراهم می‌آید و می‌توان از آن‌ها استفاده نمود هم‌چنین مطالب کمک آموزشی برای آموزش ریاضیات در کلاس درس، معرفی نرم‌افزارهای آموزشی برای یادگیری مفهوم چند ضلعی‌ها و نرم‌افزارهای تحقیقاتی ریاضی برای کودکان و نوآموزان را می‌توان از سایر مطالب مندرج در این سایت برشمرد.

http://vivaldi.ics.nara-wu.ac.jp/~wada/OPTi/

این سایت به نام OPTi به ارائه یک نرم‌افزار جهت آنالیز و شبیه‌سازی رفتارهای طاق‌ها بر اثر فشار و نیز  شبیه‌سازی شکل‌های حجمی‌در ساختمان‌ها به طریق آنالیز ریاضی می‌پردازد. اطلاعاتی درباره نرم‌افزار، کاربردها و مطالب خواندنی از این نرم‌افزار را می‌توان در این سایت در دسترس داشت.

www.math.uakron.edu/~dpstory/e-calculus.html

در این سایت به ارائه یک کتاب الکترونیکی تخصصی به نام     e-Calculus پرداخته می‌شود. در سایت به روش دریافت این کتاب و مطالب مندرج در آن پرداخته شده است. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت و مطالعه مطالب آن کتاب مورد نظر را دریافت کنند.

http://www.karlscalculus.org/

در این سایت به معرفی یک سایت آموزشی به نام             Karl's Calculus پرداخته می‌شود. در این سایت به ارائه مطالب آموزشی درباره تئوری اعداد، حد، چهار عمل اصلی در ریاضیات، لگاریتم، تابع نمایی، تمرینات آموزشی، انتگرال، مشتق، روش‌های انتگرال گیری و سایر مطالب دیگر در زمینه ریاضیات را می‌توان در این سایت در دسترس داشت.

www.ima.umn.edu/~arnold/complex-j.html

در این سایت به ارائه اطلاعاتی درباره آنالیز گراف‌های پیچیده ریاضی پرداخته می‌شود. انواع گراف‌ها، نوع فرمول و طرح هندسی گراف، روش آنالیز گراف‌ها و مطالبی آموزشی درباره حل و آنالیز این گراف‌ها را می‌توان از مطالب مندرج در سایت برشمرد.

http://mathews.ecs.fullerton.edu/c2000/

در این سایت به معرفی یک کتاب الکترونیکی درباره اعداد مرکب در ریاضیات و سایر زیر مجموعه‌های آن پرداخته می‌شود. اعداد مرکب، معادلات چندمجهولی (مرکب)، معادلات تحلیلی، سری‌ها، انتگرال‌های مرکب و روش حل آن‌ها، سری تیلور و مک‌لورن، تئوری باقی مانده‌ها و عناوین دیگر در این زمینه را می‌توان در سایت مشاهده نمود.

http://www.maths.ox.ac.uk/fag/

این سایت به گروه تحقیقات آنالیز معادلات مرکب دانشگاه اکسفورد اختصاص دارد. سمینارهای برپا شده درباره سری‌ها، امکانات عضویت در سایت، معرفی سایت‌ها، معرفی انستیتو‌های ریاضی و تصاویر را می‌توان از عنوان‌های مندرج در سایت نام برد.

www.math.ualberta.ca/~runde/functanal.html

این سایت به مرکز همایش‌های دپارتمان ریاضی دانشگاه آلبرتا تعلق دارد. در سایت به ارائه اطلاعاتی درباره سمینارها و همایش‌های برپا شده در زمینه آنالیز در ریاضی پرداخته می‌شود.

http://www.math.purdue.edu/~eremenko/

در این سایت به ارائه مقالاتی درزمینه جبرخطی پرداخته شده است. علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت از این مقالات بهره برند.

http://www.camtp.uni-mb.si/

این سایت به دپارتمان ریاضیات کاربردی و فیزیک تئوری دانشگاه ماریبور در کشور اسلوونی تعلق دارد. تحقیقات، محققان، سمینارها، کتابخانه دیجیتالی، مقالات ارائه شده، معرفی سایت‌های مرتبط، معرفی کتاب و بسیاری مطالب دیگر را می‌توان در این سایت در اختیار داشت.

http://www.cenius.net/

در سایتی که این‌جا به معرفی آن پرداخته شده است می‌توان به لیستی از مقالات و متون تخصصی درباره ریاضی که توسط اساتید و دانشجویان این رشته نوشته شده‌اند را مشاهده نموده و آن‌ها را از سایت دریافت نمود. برای جستجوی بهتر در سایت از امکانات Index الفبایی استفاده شده است. موضوعاتی چون: جبر، آنالیز، حساب دیفرانسیل، ریاضیات کاربردی، ریاضیات گسسته، تازه‌های ریاضی، هندسه، تاریخ و زندگی نامه بزرگان ریاضی، تئوری اعداد، آمار ریاضی و ... عناوین مطالب منعکس شده در سایت را تشکیل می‌دهند.

http://www.ccsr.uiuc.edu/

این سایت به دپارتمان ریاضی دانشگاه ایلینویز امریکا اختصاص دارد. در سایت به بررسی سیستم‌های مرکب و کاربرد آن‌ها در ریاضیات پرداخته می‌شود. اطلاعاتی درباره دانشگاه، اعضای دپارتمان، تحقیقات انجام شده، آموزش، سمینارها و انتشارات را می‌توان از مطالب مندرج در این سایت برشمرد.  

http://www.combinatorics.org/

این سایت به ژورنال الکترونیکی روش‌های حل مسائل تعلق دارد. در سایت می‌توان اطلاعاتی درباره ژورنال و نویسندگان آن به‌دست آورد، هم‌چنین امکان دسترسی به آرشیو ژورنال و آخرین شماره منتشر شده نیز میسر می‌باشد.

http://www.counton.org/

این سایت به ارائه یک سری بازی و ریاضی برای یادگیری بهتر ریاضیات برای کودکان و نوجوانان می‌پردازد. در سایت می‌توان بازی‌های مورد نظر را انتخاب کرده و آن‌ها را Download نمود.

www.cut-the-knot.org/index.shtml

این سایت ارائه‌کننده سرگرمی‌ها و نیز بازی و ریاضی می‌باشد. آموزش ریاضیات به کمک بازی‌ها و ایجاد علاقه در نوآموزان برای فراگیری ریاضی هدف این سایت می‌باشد.

http://www.doc.mmu.ac.uk/

این سایت به دپارتمان ریاضیات و محاسبات کامپیوتری دانشگاه متروپولیتن منچستر اختصاص دارد. اطلاعاتی درباره دپارتمان، اعضا، آموزش، تحقیقات، اخبار، فعالیت‌های انجام گرفته و برنامه‌های تحقیقاتی و آموزشی این مؤسسه را می‌توان از عناوین مندرج در سایت برشمرد.

http://www.dpgraph.com/

در این سایت به ارائه نرم‌افزاری قدرتمند برای ترسیم گراف‌ها و نمودارهای سه بعدی برای مسائل مطرح شده در ریاضی و فیزیک پرداخته می‌شود. نمونه‌هایی از نمودارهای ترسیم شده توسط این نرم‌افزار را می‌توان در سایت مشاهده کرده و به قابلیت‌های آن پی برد.

http://www.fuzzy-logic.com/

در این سایت به ارائه یک مرجع الکترونیکی به نام منطق فازی پرداخته شده است. در سایت امکان دریافت و مطالعه متن کتاب با انتخاب فصل مورد نظر کاربر فراهم آمده است و علاقمندان می‌توانند با مراجعه به سایت از این امکانات بهره ببرند.

http://www.geom.uiuc.edu/

این سایت به انجمن بین‌المللی هندسه متعلق به دانشگاه MINNESOTA اختصاص دارد. اطلاعاتی درباره مؤسسه، پروژه‌های تحقیقاتی، متون علمی، منابع اطلاعاتی و آرشیو‌های هندسه، امکانات دریافت نرم‌افزارهای تخصصی، آموزش در سطوح مختلف، ژورنال سایت، خبرنامه سایت، مطالب آموزشی چند رسانه ای، منابع اطلاعاتی هندسه، آموزش به صورت فیلم، گالری تصاویر منتخب هندسی، و بسیاری مطالب دیگر را می‌توان با مراجعه به سایت در دسترس داشت.

http://www.gnarlymath.com/

این سایت به ارائه و آموزش روش‌هایی برای آموزش ریاضی به کودکتان می‌پردازد. ایجاد علاقه برای یادگیری ریاضیات برای کودکان با استفاده از روش‌ها و سیستم‌های آموزشی جدید اهداف سایت را دربر می‌گیرد. اطلاعات و روش‌های تدریس برای معلمان، آموزش برای والدین، ایجاد علاقه برای یادگیری در کودکان و خبرنامه سایت، مطالب مندرج در سایت را تشکیل می‌دهند.

http://www.ifigure.com/

این سایت یک مرجع راهنما برای معرفی Link‌های مختلف به ماشین‌های حساب تخصصی ریاضی در اینترنت، منابع اطلاعاتی و آموزشی، دایرةالمعارف‌های تخصصی، کتابخانه‌های دیجیتالی، منابع آموزشی و کتب کمک آموزشی در زمینه ریاضی می‌باشد. امکانات جستجو در این سایت فراهم آمده است و می‌توان مطالب مورد نظر را در سایت مورد جستجو قرار داد.

http://www.ilovemaths.com/

این سایت به نام: «من ریاضی را دوست دارم»، به ارائه مطالب آموزشی، بازی و ریاضی، نرم‌افزار و مطالب آموزشی برای کودکان و والدین آن‌ها برای آموزش هرچه بهتر و پایه‌ای ریاضیات می‌پردازد. آموزش از سطوح مبتدی تا پیشرفته برای کودکان در سایت فراهم شده است.

http://www.knot-theory.org/

در این سایت که به یکی اعضای هیأت علمی‌دانشگاه برمه تعلق دارد به ارائه مطالبی درباره نظریه گره‌ها پرداخته شده است. هم‌چنین اطلاعات شخصی، اطلاعاتی درباره گراف‌ها، تئوری گره‌ها، انتشارات و مقالات را می‌توان از مطالب مندرج در سایت برشمرد.

http://www.kylebank.com/

در این سایت به ارائه نرم‌افزاری برای آنالیز سطوح مواد و اجسام به کمک ریاضیات پرداخته شده است. آنالیز 2 بعدی، آنالیز 3 بعدی، سطوح صاف، گالری تصاویر گراف‌های ترسیم شده توسط نرم‌افزار و اطلاعاتی درباره نرم‌افزار را می‌توان از عناوین مندرج در این سایت برشمرد.

http://www.math.hmc.edu/

این سایت به دپارتمان ریاضی کالج علوم Harvey Mudd امریکا اختصاص دارد. برنامه‌های آموزشی کالج، اعضای دانشجویی، اساتید کالج، دوره‌های آموزشی ریاضیات، محاسبات ریاضی با روش‌های جدید، منابع اطلاعاتی و آموزشی ریاضی، آخرین خبرها، رویدادها، همایش‌ها، کاربردهای ریاضیات در صنعت، و بسیاری مطالب دیگر درباره ریاضی و فعالیت‌های انجام شده در این کالج را می‌توان در سایت مشاهده نمود.

http://www.math.fau.edu/

دانشگاه آتلانتیک فلوریدا در این سایت به معرفی دپارتمان ریاضی خود می‌پردازد. فعالیت‌های انجام شده در دپارتمان ریاضی دانشگاه، اخبار، رویدادها، اطلاعاتی درباره دپارتمان، کتابخانه اختصاصی ریاضیات، برنامه‌های آموزشی، تحقیقات انجام گرفته و معرفی سایت‌های مراکز علمی‌و فعال ریاضی را می‌توان به عنوان مطالب این سایت نام برد.

http://www.math.psu.edu/

دپارتمان ریاضی دانشگاه PennState در امریکا به‌وسیله این سایت به اطلاع‌رسانی درباره فعالیت‌های انجام شده در آن واحد دانشگاهی می‌پردازد. برنامه‌های آموزشی، برنامه‌های کارشناسی ارشد، اعضا، تحقیقات انجام گرفته، اخبار، اطلاعاتی درباره دپارتمان، سمینارها و کنفرانس‌ها و منابع اطلاعاتی و آموزشی را می‌توان از مطالب مندرج در این سایت برشمرد.

www.math.mcgill.ca/index.php

این سایت به مؤسسه آموزشی و تحقیقاتی McGill تعلق دارد که در زمینه ریاضیات فعالیت می‌کند. آخرین اخبار، مقالات، فعالیت‌های تحقیقاتی و نتایج آن‌ها، دانشجویان، معرفی سایت‌های مرتبط، خدمات و ژورنال‌های تخصصی، مطالب مندرج در سایت را شامل می‌شوند.

http://www.mathguide.de/

این سایت، راهنمای ریاضی نام دارد و به کتابخانه دانشکده ریاضیات دانشگاه گوتیگن آلمان تعلق دارد. امکانات جستجو در سایت فراهم آمده است، هم‌چنین کاتالوگ کتب و منابع اطلاعاتی موجود، اطلاعاتی درباره منابع اطلاعاتی کتابخانه و امکان بهره گیری از Index الفبایی برای جستجوی بهتر مطالب در سایت را می‌توان از امکانات قرار داده شده در این سایت برشمرد.

http://www.mathcats.com/

در این سایت به نام MATHCAT به ارائه سؤالات و بازی‌های ریاضی برای کودکان پرداخته شده است. این سؤالات برای کوکان جالب بوده و علاقه آن‌ها را برای فراگیری ریاضیات بالا می‌برد.

http://www.mathgv.com/

در این سایت به معرفی نرم‌افزاری برای آنالیز و نیز ترسیم گراف‌های مربوط به مسائل و معادلات پیچیده ریاضی پرداخته می‌شود. آخرین اخبار، امکانات Download‌‌ ، آخرین ورژن نرم‌افزار، نمونه‌هایی از گراف‌های ترسیم شده توسط نرم‌افزار و معرفی سایت‌های مرتبط را می‌توان از سایر مطالب مندرج در سایت نام برد.

http://www.mathreference.com/

این سایت به نام رفرنس ریاضیات به ارائه مقالات، مطالب آموزشی و رفرنس‌هایی مربوط به ریاضی برای علاقمندان می‌پردازد. افراد علاقمند می‌توانند با مراجعه به سایت از دو طریق به جستجو مطالب مورد نظر خود بپردازند. اول این‌که با استفاده از موتور جستجوی قرار داده شده در سایت و وارد کردن کلمه کلیدی، مطلب خود را جستجو نمایند و دوم این‌که با استفاده از بخش زیرمجموعه‌ها با انتخاب موضوع مورد نظر خود و دایرکتوری‌های موجود به مطلب مد نظر برسند.

http://www.maths.ox.ac.uk/

این سایت به انستیتوی ریاضی دانشگاه آکسفورد تعلق دارد. امکانات جستجو در سایت فراهم آمده است، هم‌چنین اطلاعاتی درباره انستیتو، برنامه‌های آموزشی مؤسسه، تحقیقات انجام گرفته در انستیتو، معرفی  دانشجویان انستیتو، اساتید و هیأت علمی، رویدادها، اخبار، کتابخانه دیجیتالی، معرفی سایت‌های مرتبط و اطلاعاتی درباره فعالیت‌های انجام شده در این انستیتو را می‌توان در این سایت مشاهده نمود.

http://www.mathpuzzle.com/

در این سایت به نام پازل‌های ریاضی به ارائه پازل‌هایی با روش حل‌های ریاضی پرداخته می‌شود. پازل‌ها از رده سنی کودک و نوجوان تا بزرگسال در سایت قرار داده شده اند. هم‌چنین طرح بازی‌های ریاضی، بازی با اشکال هندسی، گراف‌ها و طرح‌های جالب ریاضی، بازی با نقاط، بازی با خطوط، ساخت طرح‌های هندسی با استفاده از چوب کبریت، جدول‌های متقاطع ریاضی و عددی، شطرنج، ساخت کاردستی با استفاده از خطوط و نقاط و بسیاری مطالب جالب دیگر در این زمینه را می‌توان در این سایت مشاهده نمود. استفاده از مطالب سایت برای معلمان ریاضی و نیز والدین علاقمند به آموزش ریاضی به فرزندانشان توصیه می‌گردد.

http://www.probabilitytheory.info/

در این سایت به نام تئوری احتمالات به ارائه مطالبی درباره این زیرمجموعه از علم ریاضیات پرداخته می‌شود. در سایت می‌توان اطلاعاتی راجع به مسائل مطرح شده در تئوری احتمالات و روش‌های حل مساله را مشاهده کرد.



http://www.quickmath.com/

این سایت به نام Quick Math به ارائه پاسخ سؤال‌های مطرح شده توسط علاقمندان ریاضی در اینترنت می‌پرازد. جبر، حساب دیفرانسیل و انتگرال، چهار عمل اصلی در ریاضی، معادلات، محاسبات، گراف‌ها، اعداد، تئوری اعداد، هندسه، ریاضیات گسسته، آمار، احتمالات و ... را می‌توان از عناوینی نام برد که در سایت می‌توان درباره آن‌ها سؤال‌هایی را مطرح نمود.

http://www.r-project.org/

این سایت به نام پروژه R به معرفی یک نرم‌افزار محاسبات آماری به نام R می‌پردازد. این نرم‌افزار توانایی محاسبات آماری و ترسیم نمودارها و چارت‌های مربوط به فراوانی داده‌ها، هیستوگرام، نمودارهای میله ای، محاسبات رگرسیون، محاسبات واریانس داده‌ها و سایر محاسبات لازم برای انجام آنالیز بر روی داده‌های آماری را دارا می‌باشد.

http://www.siam.org/

این سایت به مؤسسه بین‌المللی ریاضیات کاربردی و صنعتی siam  اختصاص دارد. اطلاعاتی درباره مؤسسه، فعالیت‌های گروهی، کتاب‌ها، کمیته‌های فنی تخصصی، کنفرانس‌ها، ژورنال‌های تخصصی، امکانات ثبت نام و عضویت در سایت، اخبار و امکانات جستجو در مطالب سایت را می‌توان از عناوین مندرج در این سایت برشمرد.

http://www.stat.ufl.edu/

این سایت به دپارتمان آمار ریاضی دانشگاه ایالتی فلوریدا در امریکا تعلق دارد. مقالات، تحقیقات، مسائل حل نشده آماری، آموزش، برنامه‌های آموزشی در سطوح کارشناسی و کارشناسی ارشد، دانشجویان، اساتید و هیأت علمی‌دانشگاه، اطلاعاتی درباره دپارتمان، اخبار و گزارشاتی از فعالیت‌های دپارتمان و معرفی سایت را می‌توان از مطالب عنوان شده در این سایت نام برد.

http://www.statisticaldesigns.com/

طراحی آماری نام منتخب این سایت می‌باشد. در این سایت به ارائه اطلاعاتی درباره لابراتوار تحقیقاتی آنالیز اطلاعات آماری پرداخته می‌شود. اطلاعاتی درباره لابراتوار، تحقیقات، اطلاعات و معرفی سایت‌های مرتبط را می‌توان از مطالب عنوان شده در سایت برشمرد.

http://www.statistics.com/

این سایت، آمار نام دارد. مقدمه‌ای بر آمار، کاربردهای آمار در برنامه‌های روزانه، کاربردهای مهندسی آمار، آنالیز اطلاعات آماری، شبیه‌سازی رفتار یک سیستم با استفاده از آنالیز آماری، معرفی نرم‌افزار‌های تخصصی، روش‌های مورد استفاده، معرفی کتاب و معرفی سایت‌های مرتبط و بسیاری مطالب دیگر درباره آمار و کاربردهای آن را می‌توان در این سایت در دسترس داشت.



http://www.statslab.cam.ac.uk/

لابراتوار تحقیقاتی آمار دانشگاه کمبریج در این سایت به ارائه اطلاعاتی درباره فعالیت‌های این مرکز می‌پردازد. دانشجویان فعال در این بخش، منابع اطلاعاتی آمار مورد استفاده، اطلاعاتی درباره لابراتوار، فعالیت‌ها، تحقیقات و مقالاتی درباره آمار که توسط فعالان این لابراتوار ارائه شده است را می‌توان به عنوان مطالب مندرج در این سایت برشمرد.

http://www.statsci.org/

در این سایت به ارائه اطلاعاتی درباره رشته آمار در سراسر جهان پرداخته شده است. منابع اطلاعاتی و آموزش کاربردی، جداول مورد استفاده، مؤسسات فعال، گروه‌ها، واحد‌های دانشگاهی، آموزش، منابع آموزشی، آنالیز اطلاعات آماری و روش‌های آن، رفرنس‌های آمار و امکانات جستجو در سایت را می‌توان از مطالب سایت برشمرد.

http://www.swstatconsult.com/

این سایت به مؤسسه تحقیقات آماری southwest اختصاص دارد. در سایت به ارائه اطلاعاتی درباره فعالیت‌های مؤسسه، آنالیز اطلاعات آماری، منابع اطلاعاتی مورد استفاده، نمونه‌سازی، آموزش مبانی آماری، کاربردهای مختلف آمار در صنعت، انرژی و تجارت و مطالب دیگر در این باره را می‌توان در این سایت در دسترس داشت.

http://www.tac.mta.ca/tac/

در این سایت به ارائه اطلاعاتی درباره تئوری مجموعه‌ها پرداخته شده است. سایت مقالات و تحقیقات محققان این گرایش از آمار را در بر می‌گیرد. هم‌چنین مجله تخصصی تئوری مجموعه‌ها را می‌توان در سایت در دست داشت و از شماره‌های مختلف آن بهره برد.

http://www.trnicely.net/

در این سایت به ارائه گزارشات و مقالاتی درباره تحقیقات انجام شده پیرامون اعداد اول پرداخته شده است. مقدمه‌ای بر اعداد اول، مقالات، اثبات و نقض و بسیاری مطالب دیگر درباره اعداد اول را می‌توان در سایت مشاهده نمود.

www.tutor.ms.unimelb.edu.au/frame.html

در این سایت به ارائه مطالبی درباره تحقیق در عملیات و روش‌های محاسباتی در آن پرداخته می‌شود. اطلاعاتی درباره سایت، اطلاعاتی درباره تحقیق در عملیات، آخرین اخبار، پرسش‌های متداول درباره تحقیق در عملیات، سیمپلکس، روش‌های محاسبات، معادلات خطی، محاسبات سطری - ستونی، سیمپلکس دوگانه، روش کوتاه‌ترین مسیر، تئوری بازی‌ها، درخت تصمیم، آنالیز تصمیم‌ها و مطالب دیگری درباره OR را می‌توان در سایت مشاهده نمود.



http://www.wolfram.com/

در این سایت به معرفی یک نرم‌افزار قدرتمند ریاضی به نام MATHEMATICA پرداخته می‌شود. محاسبات شبکه‌ای ریاضی، ترسیم نمودارهای تخصصی آماری و ریاضی، نمونه ترسیمات گراف‌ها توسط نرم‌افزار و بسیاری مطالب دیگر درباره این نرم‌افزار را می‌توان در این سایت مشاهده نمود.

http://pi314.at/math/normal.html

در این سایت به بررسی عدد پی پرداخته می‌شود. اطلاعاتی درباره تاریخچه این عدد و کاربردهای آن را می‌توان در این سایت مشاهده نمود. هم‌چنین نرمال بودن یا نبودن این عدد نیز در سایت مورد بررسی قرار گرفته است.

www.intlpress.com/journals/JDG/

در این سایت به معرفی ژورنالی درباره هندسه تحلیلی پرداخته می‌شود. اطلاعاتی درباره ژورنال، روش ثبت نام در سایت، مطالب مندرج در ژورنال، آرشیو مطالب منتشر شده را می‌توان از عناوین سایت نام برد.

http://math.furman.edu/~dcs/book/

در این سایت به ارائه یک کتاب الکترونیکی رایگان به نام معادلات دیفرانسیل با فرمت‌های PDF و TXT پرداخته شده است.امکان دریافت هر فصل این کتاب با انتخاب آن مطلب از روی فهرست موضوعی کتاب فراهم آمده است.



www.math.u-szeged.hu/ejqtde/

در این سایت به معرفی یک ژورنال الکترونیکی درباره تئوری کیفی معادلات دیفرانسیل پرداخته می‌شود. در سایت امکان دریافت فایل‌های این ژورنال فراهم آمده است و علاقمندان با انتخاب از روی فهرست مطالب سایت می‌توانند به مطالب آن دسترسی پیدا کنند.

www.sst.ph.ic.ac.uk/angus/Lectures/compphys/ node24.html

در این سایت به ارائه مطالبی درباره معادلات با مشتق جزیی پرداخته می‌شود. انواع معادلات، روش حل مشتق‌های جزئی و مطالب زیادی در این زمینه را می‌توان در سایت مشاهده کرد.

www.math.byu.edu/People/links/jarvis/alg-geom. html

در این سایت به ارائه مطالبی درباره هندسه جبری پرداخته می‌شود. معرفی سایت‌های مرتبط، ارائه اطلاعات و منابع اطلاعاتی، کنفرانس‌ها، منحنی‌های جبری و معرفی سایت‌ها و انتشارات الکترونیکی در این زمینه را می‌توان از مطالب مندرج در سایت نام برد.

www.arxiv.org/list/cs.CG/recent

در این سایت به ارائه اطلاعاتی درباره هندسه معادلاتی پرداخته می‌شود. بررسی سطوح در هندسه معادلاتی، گالری از تصاویر مربوط به منحنی‌های هندسی و مطالب دیگر در این زمینه را می‌توان در سایت مشاهده کرد.

http://math.rice.edu/~lanius/Geom/

این سایت به نام هندسه به ارائه اطلاعات و مطالب جالبی درباره این علم می‌پردازد. تاریخچه هندسه، روابط منطقی حاکم بر هندسه، هرم‌های مخفی، پازل‌های هندسی، عدد طلایی، روابط حجم و سطح و وزن، دایرةالمعارف هندسه، استانداردها و آموزش برای کودکان را می‌توان از مطالب مندرج در این سایت نام برد.

http://mathforum.org/t2t/faq/faq.pi.html

در این سایت به ارائه مطالبی آموزشی درباره عدد پی و روز جهانی پی، پرداخته می‌شود. برنامه‌های این روز، آموزش درباره این عدد و مطالب دیگری برای گروه‌های سنی مختلف را می‌توان در این سایت در دسترس داشت.

http://www.e-zgeometry.com/

در این سایت به ارائه سؤال‌های ریاضی هفتگی پرداخته می‌شود. علاقمندان و افرادی که این سؤالات را حل کنند می‌توانند با مراجعه به سایت و ارائه پاسخ آن‌ها از جوایزی برخوردار شوند. هم‌چنین دروس آموزشی، تمرینات، نکات آموزشی، دایرةالمعارف هندسه، معرفی سایت‌های ریاضی در اینترنت، پروژه‌های کلاسی و بازی و ریاضی را می‌توان از عناوین مندرج در این سایت برشمرد.

http://math.bu.edu/DYSYS/arcadia/

این سایت به نام مرکز اطلاعاتی فراکتال‌ها به نام Spanky به ارائه مطالبی درباره فراکتال‌ها می‌پردازد. فهرستی از اطلاعات و مطالب مندرج در سایت در صفحه اول سایت قرار داده شده است تا علاقمندان بتوانند با استفاده از آن به مطالب مورد نظر خود دست پیدا کنند.

www.uni-bonn.de/logic/world.html

در این سایت به نام منطق ریاضی به ارائه مقالات و مطالب منتشر شده در زمینه ریاضیات و منطق حاکم بر آن پرداخته شده است. ژورنال منطق ریاضی، هندسه، خبرنامه‌های الکترونیکی، رویدادها، معرفی سایت‌های مرتبط را می‌توان از عناوین سایت نام برد. هم‌چنین برای سهولت در کار مراجعان به سایت  فهرستی از مطالب موجود در سایت را می‌توان مشاهده کرد که با انتخاب هر کدام از آن عناوین می‌توان به مطالب جدیدی دست پیدا کرد.

http://www.numbertheory.org/ntw/

تئوری اعداد نام انتخاب شده برای این سایت می‌باشد. لیست جدید از تئوری‌ها، دپارتمان تئوری اعداد، مسائل جالب در تئوری اعداد و امکانات جستجوی مطالبی درباره تئوری اعداد در اینترنت را می‌توان از مطالب مندرج در این سایت برشمرد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد